To Διπλανό Δωμάτιο (The Room Next Door)
Χρυσό Λιοντάρι στη Βενετία για έναν ώριμο κι εξομολογητικό Αλμοδόβαρ, ο οποίος θέλει να τα πει (πιο λιανά απ’ όσο χρειάζεται) και το κάνει με απίστευτη τρυφερότητα, υπαρξιακή αγωνία και συγκίνηση.
Η Ίνγκριντ και η Μάρθα ήταν στενές φίλες στα νιάτα τους, όταν δούλευαν μαζί στο ίδιο περιοδικό. Η Ίνγκριντ έγινε συγγραφέας, ενώ η Μάρθα πολεμική ανταποκρίτρια, και οι δύο απομακρύνθηκαν λόγω των συνθηκών της ζωής. Μετά από χρόνια χωρίς επαφή, συναντιούνται ξανά σε μια ακραία αλλά παράξενα γλυκιά κατάσταση.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108′
ΕΙΔΟΣ: Δράμα
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Pedro Almodóvar
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Julianne Moore, Tilda Swinton, John Turturro, Alessandro Nivola, Alex Høgh Andersen, Esther-Rose McGregor, Melina Matthews, Juan Diego Botto, Victoria Luengo, Anh Duong, Sarah Demeestere, Antonios Antoniadis, Alvise Rigo
προβολες:
Κινηματογράφος Αρίων
Σμύρνης 9, Μυτιλήνη
Τηλ.: 2251044456
Τιμές Εισιτηρίων:
Κανονικό (2D): €9 / (3D): €10
Παιδικές (2D): €8 / (3D): €9
Κάθε Τετάρτη (2D): €8
Κάθε Τετάρτη (3D): €9
Κριτική από τον Χρήστο Μήτση / athinorama
Στα 73 του χρόνια ο Πέδρο Αλμοδόβαρ επιμένει να κοιτάζει μπροστά. Κινηματογραφικός δημιουργός, ο οποίος εμπνέεται συχνά από τα προσωπικά βιώματά του, μας εξομολογήθηκε νοσταλγικά στο πρόσφατο "Πόνος και Δόξα" πως αν και κουρασμένος από τη ζωή, οφείλει να αγωνιστεί να παραμείνει δημιουργικός χρησιμοποιώντας την τέχνη (του) ως παυσίπονο και ως διεγερτικό.Λιγότερο αυτοαναφορικός, στοχάζεται τώρα πάνω στο χρόνο που (του) απομένει, αντικρίζοντας από κοντά τη μοναδική βεβαιότητα που συνοδεύει την ανθρώπινη ύπαρξη: το αναπόδραστο του θανάτου. Για μυθοπλαστικό όχημά του επιλέγει τα διλήμματα τα οποία μπαίνουν στις διασταυρούμενες πορείες δύο γυναικών, έτσι όπως τα περιγράφει η Αμερικανίδα Σίγκριντ Νιούνεζ στο μυθιστόρημά της "What are you going through", διασκευάζοντάς το ως την πρώτη μεγάλου μήκους αγγλόφωνη ταινία του.
Η μία είναι η Ίνγκριντ, πετυχημένη συγγραφέας η οποία βρίσκεται στη Νέα Υόρκη για την παρουσίαση του τελευταίου βιβλίου της "On sudden deaths". Εκεί μαθαίνει πως η παλιά της φίλη Μάρθα, διάσημη πολεμική ανταποκρίτρια και πρώην συνάδελφος, βρίσκεται στο νοσοκομείο. Την επισκέπτεται και πληροφορείται από την ίδια ότι πάσχει από καρκίνο σε τελικό στάδιο. Έχοντας αποφασίσει να αυτοκτονήσει, προσπαθεί να πείσει τη διστακτική Μάρθα να τη συνοδεύσει στο τελευταίο ταξίδι της, κάτι που με τα πολλά εκείνη θα δεχτεί. Έτσι, οι δυο φίλες αποσύρονται σε μια νοικιασμένη έπαυλη στην εξοχή για να περάσουν τις τελευταίες μέρες της Ίνγκριντ παρέα, σχεδιάζοντας λεπτομερώς την "τελική έξοδο" (με ειδικό χάπι ευθανασίας) και την αποφυγή πιθανών νομικών επιπλοκών.
Το στιλάτο, βραβευμένο με Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας ψυχόδραμα του Αλμοδόβαρ φέρνει αντιμέτωπες δύο γυναίκες με διαφορετική άποψη πάνω στο θάνατο –η μία τον φοβόταν ανέκαθεν και η άλλη τον αψηφούσε διαρκώς–, πυροδοτώντας μια από κοινού αναθεώρηση του παρελθόντος τους και της πίστης τους στις αξίες της ζωής. Η αλλαγή γλώσσας δυσκολεύει τον Ισπανό auteur στη δημιουργία δύο απόλυτα εύκαμπτων, τρισδιάστατων χαρακτήρων, για τους οποίους πολλές φορές νιώθεις πως είναι περισσότερο φορείς ιδεών και λιγότερο άνθρωποι παθιασμένοι και αμήχανοι, παγιδευμένοι στις αντιφάσεις τους. Άλλες στιγμές, όμως, ένα κλόουζ απ γεννάει από το πουθενά απίστευτη τρυφερότητα, ένα βλέμμα κουβαλά βαθιά υπαρξιακή αγωνία και μια αλληγορική ιδέα, όπως το χιονισμένο τέλος των "Δουβλινέζων" του Τζέιμς Τζόις, πλημμυρίζει την οθόνη συγκίνηση. Ο Αλμοδόβαρ θέλει να τα πει και το κάνει με έναν πληθωρικό τρόπο που παρασύρει. Πρωτίστως σκηνοθετικά, με χορογραφικές συνθέσεις μέσα στο κάδρο, με εικαστικές αναφορές (Έντουαρντ Χόπερ, Ντέιβιντ Χόκνεϊ, Άντριου Γουάιεθ, Ρενέ Μαγκρίτ), με σκηνογραφικό και ενδυματολογικό μαξιμαλισμό που παραπέμπει σε ένα "κατασκευασμένο" σύμπαν. Αυτό στο οποίο αποσυρόμαστε για να νιώσουμε προστατευμένοι από την πραγματικότητα, που θα παραμονεύει πάντα στο διπλανό δωμάτιο.