Skip to main content
|

«Η Τιμή της Αγάπης» στο «Μπουρίνι» - Δευτέρα 7 Μαρτίου

SHARE

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟ

Χρόνος ανάγνωσης :
2'
Ημερομηνία Εκδήλωσης :

"H Τιμή της Αγάπης" δραματική, κοινωνική, ηθογραφία 1984 | έγχρ. | διάρκεια: 112' σενάριο-σκηνοθεσία Τώνια Μαρκετάκη

 
<<Θαυμάζω την τόλμη με την οποία χειρίζεται τα θέματά της η Μαρκετάκη. Δηλαδή ουσιαστικά το ένα θέμα: Δύναμη / Αδυναμία. Αποφεύγει μανιωδώς την νέκρα του αυτονόητου ή αυτού που θεωρείται κοινά αποδεκτό. Οι ταινίες της βλέπουν πιο μακριά από τον καιρό τους. Κι αυτό συμβαίνει γιατί ενώ μιλάει μέσα από το βίωμα, μεταμορφώνει την εμπειρία της σε απόλυτο καλλιτεχνικό γεγονός. Η εμπνευσμένη ψυχή της διαγράφεται μυστικά αλλά ολοκάθαρα μέσα στις ταινίες της>>. Ελένη Αλεξανδράκη (σκηνοθέτης)
 
με τους: Άννυ Λούλου, Τούλα Σταθοπούλου, Στρατή Τσοπανέλης
 
Η Τώνια Μαρκετάκη (1942-1994)  καταγράφει την καταπίεση μιας γυναίκας, στις αρχές του αιώνα, που από τις υπάρχουσες κοινωνικές συνθήκες μεταμορφώνεται σ' ένα άβουλο αντικείμενο προς αγορά. Το αίτημα του μετασχηματισμού των προτύπων των φύλων απασχολεί ιδιαίτερα την Μαρκετάκη, μια δημιουργό έντονα πολιτικοποιημένη, προερχόμενη από τη γενιά του προδικτατορικού κινήματος, πολιτική εξόριστο της Χούντας στην Αλγερία, αλλά και διανοούμενη, με σπουδές στην Idhec στο Παρίσι και αρθρογραφία ως κριτικού κινηματογράφου (Δημοκρατική Αλλαγή, Το Βήμα, Ταχυδρόμος).
 
Μια υπέροχη ιστορία αγάπης, προδοσίας και κοινωνικής συνειδητοποίησης, βασισμένη στο μυθιστόρημα του Κωνσταντίνου Θεοτόκη (1872-1923) «Η τιμή και το χρήμα», της δίνει την ευκαιρία να κάνει το κοινωνικό πορτρέτο ενός κόσμου ο οποίος βρίσκεται σε συνεχή κοινωνική και οικονομική μετεξέλιξη. Αποτέλεσμα εικόνας για Τωνια μαρκετακη Η εικόνα της Ρήνης της ανύπαντρης μητέρας που έρχεται σε σύγκρουση τόσο με την ανδρική, όσο και τη μητρική εξουσία στην ελληνική επαρχία -Κέρκυρα- των αρχών του 20ου αιώνα, εκπροσωπεί την εικόνα της σύγχρονης ελληνίδας που διεκδικεί την ακεραιότητα της ύπαρξής της και την αυτοεκτίμησή της σε μια προσπάθεια αυτό-καθορισμού της ίδιας της ταυτότητάς της, (όπως πολύ σωστά παρατηρεί η Γιάννα Αθανασάτου στο άρθρο της ΄Οι γυναίκες από τις δύο πλευρές της κάμερας΄ στο Όψεις του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου ,τόμος 2, Αθήνα 2002).
 
7 Κρατικά Βραβεία Ποιότητας στη Θεσσαλονίκη : καλύτερης ταινίας, σεναρίου, α΄ γυναικείου ρόλου, μακιγιάζ, ενδυματολογίας, φωτογραφίας και μουσικής (Ελένη Καραΐνδρου). τη Χρυσή Ελιά στο Φεστιβάλ Μεσογειακού Κινηματογράφου 1984
 
Α΄ ΒΡΑΒΕΙΟ στο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΠΑΣΤΙΑ (ΓΑΛΛΙΑ 1984) 
 
 
 
cinema για όλoυς Δευτέρα 7. 3. 2016 , ώρα 20.00΄ 
 
είσοδος ελεύθερη για τα μελη (εγγραφή 3 ευρω - ετήσια συνδρομή 12 ευρω ) 

SHARE

ΜΟΙΡΑΣΟΥ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟ

Διαβάστε επίσης
Άρθρα απο την ίδια κατηγορία
Όλες οι προσεχείς εκδηλώσεις