Τους ενοχλεί η κρεατοφαγία την Τσικνοπέμπτη στα σχολεία
Η επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας ΝΕΜΕΣΙΣ για το Περιβάλλον, τα Ζώα και το Αντι-Κυνήγι απευθύνεται στον Υπουργό Παιδείας και εκφράζει ανησυχίες σχετικά με τους εορτασμούς της Τσικνοπέμπτης στα σχολεία. Η ομοσπονδία ζητά μια ξεκάθαρη απάντηση από το υπουργείο και τον υπουργό, καθώς θεωρεί ότι οι εορτασμοί αυτοί είναι αντιεκπαιδευτικοί και προβληματικοί.
Η επιστολή υπογραμμίζει ότι η Ελλάδα προσπαθεί να εξελιχθεί σε θέματα φιλοζωίας και περιβάλλοντος, αλλά οι εορτασμοί της Τσικνοπέμπτης στα σχολεία αντιτίθενται σε αυτή την εξέλιξη. Η ομοσπονδία αναφέρει ότι οι φιλοζωικές οργανώσεις αγωνίζονται για την αναγνώριση των δικαιωμάτων των ζώων, την ευαισθητοποίηση των νέων γενεών και την εφαρμογή της ποινικής νομοθεσίας κατά των κακοποιητών ζώων. Επισημαίνει ότι ο πολιτισμός μιας χώρας φαίνεται και από τη φιλοζωία της.
Η επιστολή επικρίνει την επιβολή της Τσικνοπέμπτης ως εθιμοτυπικής μέρας στα σχολεία, καθώς αυτή η πρακτική αγνοεί τις διαφορετικές διατροφικές επιλογές των μαθητών, όπως οι φιλοζωικές, θρησκευτικές ή άλλες προσωπικές επιλογές. Η ομοσπονδία αναφέρει ότι αυτή η πρακτική διχάζει τα παιδιά, παρεμποδίζει τη σχολική λειτουργία και καταπατά την ελευθερία της διατροφικής επιλογής. Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι η Τσικνοπέμπτη δεν ορίζεται ως αργία στους εσωτερικούς κανονισμούς των σχολείων.
Η ομοσπονδία ζητά την ακύρωση των εορτασμών της Τσικνοπέμπτης στα σχολεία, καθώς θεωρεί ότι αυτοί καταπατούν τα δικαιώματα των ζώων και τα ανθρώπινα δικαιώματα ελευθερίας και επιλογής. Ζητά επίσης να γίνει προσπάθεια να σεβαστούν οι διαφορετικές ανάγκες των παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών, και να αποφευχθούν καταστάσεις που επιβαρύνουν ψυχολογικά και διαφωνούν με το έθιμο αυτό.
Αναλυτικά η επιστολή:
Κύριε Υπουργέ, Με τη με αριθμό πρωτοκόλλου 1205/19-05-24 περσινή επιστολή μας ζητούσαμε μια ξεκάθαρη απάντηση από τη πλευρά του Υπουργείου Παιδείας και τη δική σας για τους αντιεκπαιδευτικούς εορτασμούς στα σχολεία την ημέρα της Τσικνοπέμπτης.
Βρισκόμαστε στο 2025 και η Ελλάδα μετά βίας προσπαθεί να ορθοποδήσει στα φιλοζωικά θέματα, που συχνά πυκνά προκύπτουν.
Οι φιλοζωικές οργανώσεις παλεύουν νυχθημερόν για να αναγνωρισθούν στοιχειώδη δικαιώματα των ζώων, να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν οι νέες γενιές, να μειωθεί η εγκληματικότητα απέναντι στα ανυπεράσπιστα ζώα, να εφαρμοστεί η ποινική νομοθεσία για τους κακοποιητές και να εμβαθύνουμε στις ρίζες αυτών των προβλημάτων.
Ως γνωστόν ο πολιτισμός μίας χώρας φαίνεται και από την φιλοζωία της.
Σ' αυτή τη κατεύθυνση και προσπάθεια λοιπόν θα θέλαμε σύμμαχό μας το κράτος και τους φορείς του, το Υπουργείο Παιδείας και τον Υπουργό, του, τους Δήμους, τις διάφορες άλλες Αρχές για να εξελιχθούμε ως χώρα αποκτώντας φιλοζωική και περιβαλλοντική καλλιέργεια.
Η Ελλάδα δείχνει να εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια σε κάποια άλλα κοινωνικά ζητήματα, όπως σε θέματα σεξουαλικού προσανατολισμού, θρησκείας κοκ.
Φαίνεται να δέχεται και να στηρίζει το διαφορετικό, επιτρέποντας στον κάθε έναν από εμάς να είναι αυτό που θέλει και νιώθει.
Πώς λοιπόν γίνεται στα πλαίσια αυτής της εξελικτικής πορείας τα φιλοζωικά θέματα να μένουν πίσω;
Πιο συγκεκριμένα αναφερόμαστε στη Τσικνοπέμπτη, που ενώ είναι μία μέρα εθιμοτυπική και την ακολουθεί από επιλογή ο καθένας μας, τα σχολεία την κηρύσσουν ως μέρα ψησίματος, μην λαμβάνοντας υπόψη της διατροφικές επιλογές του εκάστοτε μαθητή.
Πώς γίνεται, στην Ελλάδα τα σχολεία να επιβάλουν μέρες όπου ΔΕΝ θεωρούνται αργίες, να τις βαφτίζουν εθιμοτυπικές και να προωθούν την κρεατοφαγία, αγνοώντας πως υπάρχουν παιδιά που ΔΕΝ τρώνε κρέας από επιλογή, υπάρχουν παιδιά που ΔΕΝ τρώνε κρέας λόγω θρησκείας, υπάρχουν παιδιά που ΔΕΝ τρώνε κρέας για φιλοζωικούς λόγους;
Γιατί να προωθούνται από τους Διευθυντές, τους Καθηγητές και Δασκάλους τέτοιου είδους εθιμικές εκδηλώσεις που έχουν αποκτήσει πλέον εν τοις πράγμασει ένα υποχρεωτικό χαρακτήρα για μια μέρα που θα έπρεπε ο καθένας να επιλέξει ελεύθερα το τρόπο που θα την "γιορτάσει";
Είναι επόμενο λοιπόν να οξύνονται τα πνεύματα από παιδιά, γονείς κ.λπ. και να δακτυλοδεικτούνται άτομα, τα οποία έχουν απλά διαφορετικές διατροφικές επιλογές.
Το όλο θέμα έχει και νομική διάσταση πέρα από την ηθική, διότι δεν ορίζεται πουθενά στους εσωτερικούς κανονισμούς των σχολείων σαν μέρα αργίας η Τσικνοπέμπτη (Π.Δ.104/79, Π.Δ. 201/98,Γ2/44512/26-4-2002, ΦΕΚ Β’ 1286/12-9-2006 ΥΑ 80033/Γ2).
Η μέρα λοιπόν αυτή παρεκκλίνει από μία φυσιολογική μέρα ενός σχολικού προγράμματος και επιβάλλονται συγκεκριμένες διατροφικές επιλογές σε ανήλικα άτομα, που δεν έχουν τη δύναμη και δυναμική να παρεκκλίνουν από όλο αυτό.
Το συγκεκριμένο έθιμο διχάζει τα παιδιά, παρεμποδίζει την ομαλή λειτουργία του σχολικού προγράμματος, οξύνει καταστάσεις μεταξύ γονέων που δεν συμφωνούν, προάγει την κρεατοφαγία, καταπατά την ελευθερία της διατροφικής επιλογής και αναγκάζει τους
καθηγητές και τα παιδιά μεταβληθούν σε ψήστες και σερβιτόρους.
Όλο αυτό διαδραματίζεται σε καιρούς, όπου άνθρωποι ανά τον κόσμο παλεύουν να αναγνωρισθούν δικαιώματα για την διαφορετικότητα που μπορεί να έχει ο καθένας από
εμάς.
Δεν τρώμε όλοι κρέας και δεν θέλουμε όλοι να το βλέπουμε να ψήνεται μπροστά μας ένα ζώο που του αφαιρέσαμε τη ζωή του, είναι δικαίωμα μας, δεν μπορεί να μας επιβληθεί παρεκκλίνοντας από το σχολικό πρόγραμμα σαν ένα γεγονός έκτακτης ανάγκης.
Ζητάμε λοιπόν να ακυρωθούν οι αντιεκπαιδευτικοί εορτασμοί στα σχολεία την ημέρα της Τσικνοπέμπτης, διότι καταπατούνται τα δικαιώματα των ζώων και τα ανθρώπινα δικαιώματα ελευθερίας και επιλογής.
Ζητάμε να γίνει προσπάθεια όπως και σε άλλα θέματα, όπου εξελισσόμαστε και αφουγκραζόμαστε την διαφορετικότητα , έτσι να σεβαστούμε και να αφουγκραστούμε την ανάγκη παιδιών, γονέων, δασκάλων και καθηγητών, να μην βιώνουν καταστάσεις που τους επιβαρύνουν τα μέγιστα ψυχολογικά και διαφωνούν με το έθιμο αυτό για πάρα πολλούς λόγους.