«Στην παγίδα του νερού» της Πόλα Χόκινς – Εκδόσεις Ψυχογιός
«Στην παγίδα του νερού» της Πόλα Χόκινς – Εκδόσεις Ψυχογιός
«Στην παγίδα του νερού» της Πόλα Χόκινς, από τις Εκδόσεις Ψυχογιός (Μετάφραση: Αναστάσιος Αργυρίου, Πρώτη έκδοση: Ιούνιος 2017)
Γράφει η Ράνια Μπουμπουρή
Η Πόλα Χόκινς (γενν. 1972, Ζιμπάμπουε) είναι δημοσιογράφος και ζει στο Λονδίνο. Έγινε παγκοσμίως γνωστή με το πρώτο της μυθιστόρημα, Το κορίτσι του τρένου (2015), οι πωλήσεις του οποίου ξεπέρασαν τα 20 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως και το οποίο μεταφέρθηκε με επιτυχία στη μεγάλη οθόνη, με πρωταγωνίστρια την Έμιλι Μπλαντ και σκηνοθέτη τον Τέιτ Τέιλορ (2016). Στη χώρα μας κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ψυχογιός, σε μετάφραση του Αναστάσιου Αργυρίου, και βρίσκεται στην 30ή χιλιάδα κυκλοφορίας. Την παρουσίασή μας για το εξαιρετικό αυτό μυθιστόρημα μπορείτε να διαβάσετε εδώ. «Στην παγίδα του νερού» τιτλοφορείται το δεύτερο μυθιστόρημα της Πόλα Χόκινς.
Σύμφωνα με την υπόθεση, η Νελ Άμποτ, μια αντισυμβατική κι επιτυχημένη καλλιτέχνιδα, ανασύρεται νεκρή από την Κολυμπήθρα των Πνιγμών – έτσι αποκαλούν οι ντόπιοι μια εσοχή του ποταμού, μια φυσική πισίνα, όπου έχουν βρει τον θάνατο πολλές γυναίκες από τον Μεσαίωνα μέχρι τις μέρες μας. Η Νελ συνέλεγε στοιχεία για κάποιους από τους θανάτους αυτούς και, προφανώς, οι ερωτήσεις της είχαν γίνει ενοχλητικές για ορισμένους συμπολίτες της στο Μπέκφορντ. Λίγες μέρες πριν από τον θάνατό της, άφησε μήνυμα στον τηλεφωνητή της αδελφής της: «Τζούλια, εγώ είμαι. Πάρε με, είναι ανάγκη. Σε παρακαλώ, Τζούλια, είναι σημαντικό». Εκείνη όμως αγνόησε την έκκλησή της για βοήθεια και τώρα αναγκάζεται να επιστρέψει στο μέρος με το οποίο έλπιζε ότι είχε ξεμπερδέψει οριστικά, για να αντιμετωπίσει όσους ισχυρίζονται ότι η αδελφή της αυτοκτόνησε και να φροντίσει την έφηβη ανιψιά της, που της είναι παντελώς άγνωστη.
Όπως και στο «Κορίτσι του τρένου», έτσι κι εδώ, η Πόλα Χόκινς υιοθετεί την πρωτοπρόσωπη γραφή για τους κύριους χαρακτήρες της – με τη διαφορά ότι εδώ οι χαρακτήρες αυτοί είναι πολλοί, και από τόσο διαφορετικές χρονικές περιόδους, ώστε το αποτέλεσμα αποτελεί πραγματικό επίτευγμα. Η ίδια ιστορία ιδωμένη από την πλευρά του θύτη και του θύματος, της φίλης και της ανταγωνίστριας, του αδελφού και του εραστή, του πατέρα και του γιου, της ντετέκτιβ και του ντετέκτιβ που αναλαμβάνουν να διαλευκάνουν την υπόθεση. Λίμπι Σίτον, Μαίρη Μαρς, Αν Γουόρντ, Τζίνι Τόμας, Λορέν Σλέιτερ, Κέιτι Ουίτακερ… είναι μακρύς ο κατάλογος των γυναικών που έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή στην Κολυμπήθρα των Πνιγμών. Ποιος είναι ο συνδετικός κρίκος ανάμεσά τους, και ανάμεσα στις δεκαετίες ή στους αιώνες που χώριζαν την ύπαρξή τους;
Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα πλούσιο και καλοδουλεμένο, που από ένα σημείο κι έπειτα δύσκολα μπορεί να το αφήσει από τα χέρια του κανείς. Η ανάλυση των ανθρώπινων σχέσεων –φιλικών, οικογενειακών, ερωτικών, κοινωνικών– είναι τόσο καλά συνδυασμένη με την εμβάθυνση στους χαρακτήρες του βιβλίου και με την εξέλιξη της ιστορίας, ώστε δεν μένει κανένα κενό. Και, βέβαια, ο ένοχος δεν αποκαλύπτεται παρά μόνο στο τέλος – κι είναι πολύ δύσκολο να τον έχει υποψιαστεί ο αναγνώστης, όπως συμβαίνει στα καλά αστυνομικά μυθιστορήματα. Μην το χάσετε!
Βρείτε το εδώ